Featured Video

Emang Dasar Slideshow: "TripAdvisor™ TripWow ★ Emang Dasar Slideshow ★ to Jakarta. Stunning free travel slideshows on TripAdvisor"

Selasa, 21 Juni 2011

Di sana menanti di sini menunggu

Sering...berpikir andaikan hati ini benar didatangi 2 bidadari yg cantik dan memilih diriku untuk dijadikan pasangannya, betapa bahagia nya hati. Namun dengan keberadaanku dan kondisiku seperti ini bila hal tersebut benar terjadi pasti aku akan sulit untuk menentukan, Mungkin pandangan dan harapan ..mana yang terbaik menjadi pendamping hidup pasti aku pilih dengan didasari agama dan attitude yang baik. Jika memang  keduanya mempunyai cinta yang baik buatku dan agamaku pasti aku pilih keduanya, namun jika keduanya keberatan aku pun tak memaksa, biarkan jalan allah yg menuntunku, ku yakin...cerita cinta dan pengalaman hidup itu akan menjadi emas dihatiku dan membuat diriku luluh akan manisnya anugerah atas cinta yang kuterima dan terbawa dalam perjalanan hidup sampai menutup mata

dalam suasana begitu...mungkin inilah lagu yang tepat sebagai penggambaran suasana hati, sebuah lirik dari lagu slow rock era 90 an...yang sangat meresap di kalbu dan pendamping saat malam sepi dan menuju tidur


Di Sana Menanti Di Sini Menunggu by Uk's

Seumur hidup aku
Ini yang pertama
Pintu hatiku diketuk
Oleh dua wanita
Punyai ciri selama ini ku cari
Berbeza wajah ayunya tetap asli

Kalau ku pilih di sini
Apa kata di sana
Kalau ku pilih di sana
Di sini akan terluka
Perlukah aku pilih keduanya
Bahagi kasih seadil-adilnya

1
Sungguh ku merasa resah
Untuk menilai sesuatu yang indah
Namunku ada pepatah
Yang aku gubah...

Di sana hanyalah menanti
Sampai bila pun ku tak pasti
Bertanya khabar melalui tinta
Jarang sekali bertemu muka
Namunku tahu dia setia

Dan di sini tetap menunggu
Berada jelas di mataku
Kasih tak luak terhadap aku
Sanggup menunggu kata putusku
Sayang ketabahanmu menawanku

( ulang dari 1 )

Ku terima satu nota
Ringkas tulisannya
Dia sedia undur diri
Dan memaafkanku
Katanya anggap ini satu mimpi
Yang datang sekadar...
Untuk menguji...

0 komentar:

Posting Komentar

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More